Co to jest lejek sprzedażowy i dlaczego warto go stworzyć?

Nie każdy konsument, który odwiedzi Twoją stronę internetową lub e-sklep stanie się automatycznie klientem. W związku z tym, nowoczesny proces sprzedaży wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, pozwalających, między innymi, na prawidłowe segmentowanie użytkowników. W tym kontekście bardzo pomocne może okazać się stworzenie lejka sprzedażowego, umożliwiającego skuteczniejsze zmotywowanie konsumenta do zakupu. 

Czym są lejki sprzedażowe?

Załóżmy, że oferujesz konkretną usługę i Twoje działania marketingowe są skupione na pozyskaniu możliwie jak największej liczby wejść na stronę internetową firmy. Nawet jeśli miesięcznie witrynę odwiedzi 20 000 osób, tylko część tych użytkowników zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty, dlatego przed Tobą podstawowe zadanie – nakłonienie możliwie jak największej liczby konsumentów zainteresowanych proponowanymi usługami lub produktami do sfinalizowania procesu zakupowego. 

Właśnie dlatego lejek może okazać się skutecznym narzędziem zwiększającym poziom sprzedaży. Najprościej wyjaśniając, lejek to ścieżka, którą dany użytkownik musi pokonać, żeby z konsumenta zainteresowanego konkretnym produktem lub usługą stać się finalnie Twoim klientem. Koncepcja jest określana mianem lejka z uwagi na charakterystyczny kształt procesu. Na początku liczba potencjalnych klientów jest zwykle dość duża, żeby potem zmniejszać się na każdym kolejnym etapie podejmowania decyzji o zakupie. 

Dlaczego warto zaprojektować lejek sprzedażowy?

Odpowiednio zaprojektowany lejek ma kilka zasadniczych zalet, dzięki czemu jest jednym z najważniejszych elementów współczesnej sprzedaży. Po pierwsze: odpowiednio zaprojektowany lejek może nakłaniać większą liczbę potencjalnych klientów do ostatecznego skorzystania z Twojej oferty. Po drugie: sprawdzając jak konsumenci zachowują się na poszczególnych etapach lejka, możesz wprowadzić odpowiednie zmiany, które zmniejszą liczbę odrzuceń. Trzymając rękę na pulsie i kontrolując skuteczność lejka jesteś w stanie szybko zidentyfikować ewentualne problemy, które skutkują tym, że dany konsument jednak rezygnuje z zakupów. 

Na szczycie lejka marketingowego znajdują się wszelkiego rodzaju działania, których zadaniem jest przykucie uwagi potencjalnych klientów. Konsument musi się dowiedzieć o istnieniu Twojej firmy, dlatego na tym etapie ważne jest prowadzenie efektywnej kampanii promocyjnej, skupionej na potrzebach grupy docelowej. Na kolejnym poziomie lejka znajdą się za to te osoby, które Twoja propozycja rzeczywiście zainteresowała i tutaj bardzo ważny jest sposób, w jaki zaczniesz oddziaływać na potencjalnego klienta, żeby ostatecznie przekonać go do zakupu. 

Jak wykorzystać landing page w ramach lejka sprzedażowego?

Landing page, czyli strona docelowa, to przydatne narzędzie w generowaniu leadów, pozwalające na zwiększenie poziomu konwersji. Jeżeli chcesz stworzyć lejek sprzedażowy przy pomocy landing page’y, najprościej będzie połączyć kilka stron, odpowiadających poszczególnym etapom projektowanego przez Ciebie procesu. Korzystając z landing page’y możesz stworzyć lejek składający się z więcej niż jednej strony docelowej, które będą służyły, na przykład, do oddzielnego zbierania określonych danych kontaktowych. 

Lejki sprzedażowe przy pomocy dedykowanych landing page’y zaprojektujesz za pomocą platformy Landingi, która umożliwia łączenie stron docelowych bez jakichkolwiek limitów, dlatego budowę lejka swobodnie dostosujesz do indywidualnych potrzeb. Dla każdego kroku Twojego lejka możesz wybrać odpowiedni szablon, a konto w Landingi połączysz z wieloma przydatnymi narzędziami zewnętrznych, przeznaczonymi, na przykład, do e-mail marketingu. Więcej informacji na temat tworzenia lejków sprzedażowych na landing page’ach znajdziesz na stronie internetowej https://landingi.com/pl/konwersja/lejki/

Redakcja sklepjakiejsfirmy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *