sklepjakiejsfirmy.pl

Wszystko na temat Twojego biznesu w sieci

Porady

Jak szybko założyć sklep internetowy?

Jak szybko założyć sklep internetowy?

Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Potwierdzają to liczby – z analiz przeprowadzonych przez PwC w 2021 roku wynika, że polski rynek wyceniany jest już na 100 miliardów złotych. W związku z tym sprzedaż online przyciąga coraz więcej przedsiębiorców. Tym bardziej że Polacy chętnie robią zakupy online, które są dla nich korzystne i wygodne. Chcesz wykorzystać ogromny potencjał e-handlu? Sprawdź więc, jak szybko założyć sklep internetowy. Dowiedz się, ile trwa budowa e-sklepu i dlaczego warto przenieść biznes do sieci.   

Przed startem e-sklepu. Czy warto sprzedawać online? 

Bezpieczne, wygodne, szybkie, proste i dostępne – właśnie takie są zakupy online. E-handel zyskuje na popularności również ze względu na niskie ceny, dostępność o każdej porze i brak konieczności wychodzenia z domu. Nic więc dziwnego, że już nawet 77% internautów kupuje za pośrednictwem Internetu (według badania „E-commerce w Polsce”). 

To jasny sygnał dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją działalność. Inwestycja we własny sklep internetowy to świetna decyzja, bez względu na to, czy dopiero myślisz o prowadzeniu biznesu w sieci, czy sprzedajesz już stacjonarnie i chcesz spróbować również w e-commerce. Handel internetowy stanowi zarówno szansę, konieczność, jak i wyzwanie dla Twojej firmy. 

Dedykowany sklep internetowy to świetna opcja dla Twojego biznesu, aby:

  • zbudować wizerunek w sieci i wykreować swoją markę, 
  • uzyskać większy zysk i obniżyć koszty prowadzenia sklepu, 
  • udostępniać produkty i usługi konsumentom 24/7,
  • wesprzeć sprzedaż stacjonarną i zacząć działać wielokanałowo, 
  • dotrzeć ze swoją ofertą do wielu różnych grup odbiorców,
  • zapewnić sobie łatwy i szybki kontakt z kupującymi,   
  • zyskać większą rozpoznawalność firmy w Internecie, 
  • zdobyć lepszą widoczność strony WWW w Google, 
  • zwiększyć liczbę klientów poprzez nieograniczony zasięg sprzedaży,
  • zagwarantować sobie możliwość mierzenia wyników i śledzenia konkurencji.

Wiesz już, że warto. Co więcej, zmiana nawyków zakupowych i ograniczenia związane ze sprzedażą tradycyjną wymuszają wręcz większą aktywność firm w sieci. A to wiąże się z wyzwaniami dotyczącymi konkurencji, nowych technologii czy głębszej analizy wyników. Najważniejszym zadaniem jest jednak założenie e-sklepu. Czytaj dalej i sprawdź, jak zrobić to szybko i sprawnie.  

sklep internetowy

Ile trwa założenie sklepu internetowego? 

Internet daje ogromne możliwości firmom, jeśli chodzi o prowadzenie działalności i promocję oferty. 

Chcesz działać w e-commerce? Najlepiej zaprezentujesz produkty i usługi, jeśli zdecydujesz się na założenie sklepu internetowego. Musisz sobie jednak zdać sprawę, że tworzenie platformy sprzedażowej to proces, który składa się z kilku etapów (poznasz je w dalszej części tekstu) – a każdy z nich trwa, kosztuje i wymaga zaangażowania różnych specjalistów. 

Celem jest stworzenie nowoczesnej witryny w sposób bezpieczny i profesjonalny. A to ile trwa założenie sklepu internetowego, zależy w dużej mierze od Ciebie. Proces ten wymaga bowiem analizy, poszukiwania inspiracji, przygotowania koncepcji i treści oraz wdrożenia i testowania. Poza tym na szybkość budowy e-sklepu wpływają jego specyfikacja, poziom skomplikowania, funkcjonalności oraz projekt graficzny. 

Jak szybko otworzyć sklep internetowy? Instrukcja krok po kroku 

Jeśli można wskazać najlepszy moment, aby założyć sklep online, to nadszedł właśnie teraz. Chcesz zacząć sprzedawać w sieci? Musisz więc jak najszybciej przejść do realizacji planu. Nie wiesz, od czego zacząć? Poniżej przedstawiamy kilka kroków, które dzielą Cię od wkroczenia w świat e-commerce. 

1. Znajdź pomysł na sukces w e-handlu

Jeśli już masz tradycyjny sklep, od razu przejdź do punktu drugiego. Jeśli natomiast nie prowadzisz jeszcze sprzedaży stacjonarnej, to aby szybko założyć sklep internetowy, musisz mieć gotowy pomysł na biznes. Jeszcze przed rozpoczęciem projektu przemyśl więc, co chcesz sprzedawać. Określ też grupę docelową produktów i usług. Potem wskaż korzyści, jakie płyną z Twojej oferty – to może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Na bieżąco analizuj swoje wyniki oraz rynek. Na tej podstawie opracujesz skuteczny plan działania.

2. Zbuduj fundamenty sklepu internetowego

Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji i spójne prezentować swoją markę? Wybierz atrakcyjną – chwytliwą, prostą i oryginalną – domenę internetową. Dzięki niej klienci dużo łatwiej znajdą Twoją ofertę w sieci. Wybór unikalnego adresu strony WWW to jedna z kluczowych decyzji na początku przygody z e-commerce.  

Kolejnym ważnym krokiem jest zakup hostingu, czyli miejsca wynajętego na serwerze. To właśnie tutaj przechowasz wszystkie kluczowe elementy sklepu online. Wybierając dostawcę, zwróć szczególną uwagę na stabilność oraz bezpieczeństwo oferty. 

Obie usługi w jednym pakiecie oferuje zespół doradców internetowych WeNet. Dokonaj mądrego wyboru, a zapewnisz sobie gwarancję ciągłości i przyśpieszysz budowę e-sklepu.   

3. Wybierz oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży

Prawidłowe funkcjonowanie witryn sprzedażowych zapewniają platformy e-commerce. Pamiętaj, że to właśnie od oprogramowania zależy, jak szybko założysz sklep internetowy. Wybrany wariant wpływa też na zakres dostępnych funkcji i wsparcia, łatwość wprowadzania zmian, intuicyjność obsługi czy koszt założenia i prowadzenia strony. Na rynku mamy 4 ciekawe opcje.   

  • Platformy Open-Source

Choć oprogramowanie nie oferuje wsparcia technicznego, to cieszy się największą popularnością na rynku. Przede wszystkim dlatego, że w podstawowej wersji jest darmowe i pozwala na dużą swobodę modyfikacji projektu. Niestety korzystanie z platformy wymaga sporej wiedzy technicznej. 

  • Platformy SaaS

Zastanawiasz się, jak szybko założyć sklep internetowy? W takim razie oprogramowanie SaaS jest dla Ciebie świetną opcją, ponieważ pozwala stworzyć projekt niezwykle sprawnie i bez zaawansowanej wiedzy. Dużym minusem jest jednak brak możliwości rozwoju projektu i konieczność dodatkowej inwestycji w hosting.  

  • Platformy dedykowane

Rozwiązanie przeznaczone jest dla wymagających, ponieważ pozwala wdrożyć e-sklep całkowicie zgodny z oczekiwaniami. Platforma wymaga przy tym ciągłego rozwoju systemu i dużych inwestycji. Dodatkowo samo stworzenie witryny sprzedażowej może okazać się w tym przypadku czasochłonne. 

  • Platformy licencjonowane

Oprogramowanie oparte na licencji to rozwiązanie dla sprzedawców, którzy są skłonni do podjęcia większych inwestycji. Jeśli jednak zależy Ci, aby szybko założyć sklep internetowy, to nie jest to opcja dla Ciebie. Zazwyczaj platformę wybierają rynkowi giganci. 

4. Zadbaj o projekt graficzny i UX

Nawet najprostszy i zbudowany szybko sklep internetowy musi generować sprzedaż. Aby mógł przyciągać klientów i zachęcać do zakupów, powinien charakteryzować się kilkoma kluczowymi cechami. Skuteczny e-sklep jest:  

  • zgodny z UX – przyjazny dla klientów (intuicyjny, użyteczny i przejrzysty), 
  • sprawny –  szybko ładujący się i bezbłędnie działający, 
  • responsywny – dopasowujący się do ekranów różnych urządzeń, 
  • bezpieczny – zapewniający poufność danych dzięki certyfikatowi SSL, 
  • atrakcyjny wizualnie – zaprojektowany estetycznie, spójnie i zgodnie z najnowszymi trendami.  

Pamiętaj, że Twój e-sklep to wizytówka firmy. Zadbaj więc, aby już na początku przygody z e-commerce skutecznie pozyskiwać klientów. 

5. Zapewnij filary sklepu internetowego

Jak już wiesz, budowa witryny sprzedażowej, to złożony proces. Aby móc sprzedawać, musisz zatroszczyć się o kilka niezwykle ważnych elementów. Oto one: 

  • przemyślany regulamin i RODO, 
  • pozycjonowanie strony i działania SEO,  
  • reklama internetowa i obecność w Social Mediach, 
  • atrakcyjne zdjęcia i szczegółowy opis oferty,
  • wygodne płatności i wiele opcji dostawy, 
  • widoczne dane kontaktowe i skuteczna wyszukiwarka, 
  • prosta i zautomatyzowana ścieżka zakupowa,  
  • unikalne treści i angażujące wezwania do działania, 
  • social proof, czyli opisy zadowolonych klientów,
  • doskonała obsługa klienta i możliwość zwrócenia produktów. 

Własny sklep internetowy – jak założyć? Podsumowanie 

Chcesz szybko założyć sklep internetowy? Jak już wiesz, zbudowanie platformy sprzedażowej od zera nie jest takie łatwe – zwłaszcza gdy, dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce i nie znasz się na kwestiach technicznych. W takim wypadku warto skorzystać z pomocy ekspertów. A najlepiej z oferty doradców internetowych WeNet, którzy zapewnią pakiet skrojony do Twoich potrzeb

Specjaliści mają na swoim koncie ponad 120 doskonale prosperujących projektów – a Twój może być następny. Wybierz mądrze, dzięki czemu zyskasz pełen pakiet korzyści, a w nim: 

  • nowoczesny sklep internetowy PrestaShop na własność, 
  • atrakcyjny wizualnie, funkcjonalny i przyjazny w obsłudze projekt, 
  • sprawdzony hosting, atrakcyjną domenę, certyfikat SSL i niezbędne regulaminy, 
  • dostęp do nowoczesnych rozwiązań, które pomagają zwiększać sprzedaż,
  • integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, systemy magazynowo-księgowe, firmy kurierskie itd.,
  • wsparcie dedykowanego doradcy e-commerce, który służy pomocą przez cały okres współpracy. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na WeNet.pl, zamów darmową wycenę i zacznij sprzedawać online. 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.