sklepjakiejsfirmy.pl

Wszystko na temat Twojego biznesu w sieci

Poradnik

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy dzięki marketingowi internetowemu?

Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy dzięki marketingowi internetowemu?

Zainteresowanie klientów swoją ofertą nie jest wcale łatwym zadaniem. Niektóre firmy mają problem z samym dotarciem do odbiorców i zaznaczeniem swojej obecności na rynku. By trafić do grupy docelowej, należy prowadzić działania zarówno offline, jak i online. Co może zyskać firma dzięki prowadzeniu marketingu internetowego?

Czym jest marketing?

Na początek warto wyjaśnić kilka podstawowych definicji. Marketingiem nazywane są działania firmy, które wspierają sprzedaż usług i produktów. Działania te mają na celu oddziaływać na potencjalnego nabywcę przy pomocy różnych technik. Ich rolą jest budowanie świadomości marki i jej pozycji na rynku. Marketing internetowy jest jedną z odmian klasycznego marketingu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing on-line to nic innego jak działania wspierające sprzedaż usług i produktów oraz kreowanie wizerunku firmy w Internecie. Obecnie Internet jest źródłem, za pomocą którego można dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców, dlatego większość firm prowadzi swoje działania w sieci. Popularność marketingu internetowego sprawia, że firma musi dobrze przemyśleć swoje działania, by mieć możliwość wybicia się na rynku. Czynniki wpływające na rozwój e-marketingu to:

  • postęp technologiczny,
  • zmiany w algorytmach wyszukiwarek,
  • ciągłe pojawianie się nowych platform, do których trzeba dostosować swoje działania.

Internet daje markom wiele możliwości, jednak działania muszą być odpowiednio przemyślane, by dotrzeć do grupy docelowej.

Na czym polega marketing internetowy?

Na e-marketing może składać się wiele działań. Jednym z najskuteczniejszych jest optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej. Koszt profesjonalnej strony www może wynieść nawet kilkanaście tysięcy zł, natomiast usługa optymalizacji naturalnie podwyższa cenę. Jednak jest to wydatek, który zwróci się, gdy firma zyska większą rozpoznawalność wśród klientów. Pozycjonowanie zwiększa ruch na stronie, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Bardzo ważne jest linkowanie – pozyskiwanie linków pochodzących z innych stron internetowych. Najlepiej pozyskiwać je z wartościowych witryn o wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki. Kolejnym działaniem marketingu on-line są kampanie Google Ads. Za opłatą można szybko umieścić swoją witrynę na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania danego słowa kluczowego. Marketing internetowy to także dbanie o wizerunek firmy w social mediach. Warto np. założyć firmowy fanpage na Facebooku. Natomiast content marketing, czyli marketing treści, opiera się na budowaniu eksperckiego wizerunku firmy. Takie działania mają wzbudzić zaufanie wśród klientów i pogłębić relację z nimi. Składają się na nie np. prowadzenie bloga firmowego czy wysyłanie newsletterów. Popularność zyskuje także influencer marketing – nawiązywanie współpracy ze znanymi osobami i zlecenie im zareklamowania danej marki. Oczywiście marketing internetowy to obszerny temat, jednak wymienione działania są jednymi z najpopularniejszych wchodzących w jego zakres.

Podsumowanie

By marketing internetowy był skuteczny, musi być odpowiednio zaplanowany i wdrożony. Dobra strategia i jasno wyznaczona grupa docelowa są receptą na sukces. By działania marki były skuteczne, powinny być prowadzone zarówno w sieci, jak i offline. Jednak marketing online jest świetnym sposobem na wybicie się marki na rynku i wyróżnienie na tle konkurencji.

Udostępnij