Slogan reklamowy – 6 zasad przydatnych podczas tworzenia sloganów reklamowych

Z pewnością od razu byłbyś w stanie wymienić takie slogany reklamowe, które weszły do obiegu, stały się elementami popkultury i językiem pewnego pokolenia. To one towarzyszą nie tylko danej marce, ale są już hasłami dość uniwersalnymi. I oczywiście jest wielkim sukcesem wymyślić hasło, które podbija serca i umysły klientów, a z drugiej strony jest bardzo dużą wartością dla firmy czy produktu i jej znakiem rozpoznawczym. Zobacz, jak stworzyć doskonały slogan reklamowy.

  1. Zadbaj o unikatowość
  2. Proste i krótkie
  3. Bądź konsekwentny
  4. Wyjątkowe hasło
  5. Ponadczasowy
  6. Ważny jest odbiorca

Zadbaj o unikatowość

Sam slogan reklamowy to uproszczone hasło, które w atrakcyjny i przykuwający uwagę sposób wyraża najważniejszą wartość marki. Tym samym oddziałuje na odbiorcę i zachęca go do określonych zachowań – na przykład zakupu. Poza tym, jest także drogowskazem i pokazuje, w jakim kierunku marka zmierza, łamie schematy i stereotypy, a także tworzy niezwykłą relację między firmą i klientem. Im bardziej popularny i unikatowy slogan reklamowy, tym większa popularność danego przedsiębiorstwa na rynku.

Proste i krótkie

Stworzenie sloganu to oczywiście praca kreacyjna, która wymaga odpowiednich umiejętności i doświadczenia oraz oczywiście wyczucia. Warto pamiętać również o pewnych zasadach. Popularne hasła składają się z 3-4 słów i nie powinno być ich więcej, choć oczywiście zdarzają się i takie, które mają ich 6-7. W tak niewielkiej ilości wyrazów trzeba zmieścić sensowną treść, wzbudzić skojarzenia, wywoływać wspomnienia i przeżycia, chwytać za emocje lub też rozśmieszać. Slogan musi u odbiorcy obudzić reakcję, bo jeśli nie zostanie zauważony i nie wpadnie w oko lub w ucho, to tak naprawdę nie istnieje.

Bądź konsekwentny

Przy projektowaniu sloganu reklamowego warto pamiętać o tym, co markę identyfikuje. Może to być na przykład logotyp czy też nazwa. Całość powinna być spójna i konsekwentna, ponieważ bardzo mocno wpływa na rozpoznawalności firmy na rynku. Z drugiej strony hasło powinno żyć własnym życiem i być „samowystarczalne” – czyli funkcjonować i być zrozumiałe i sensowne także w oderwaniu od logotypu oraz nazwy.

Wyjątkowe hasło

Można czasem zastawiać się, jak to się stało, że samemu nie wpadło się na dany pomysł i to spod naszego pióra nie wyszło popularne hasło. Można myśleć, jak ktoś inny na to wpadł. Czasem przecież mamy wrażenie, że wszystko już było, a jednak pojawiają się wyjątkowe hasła. A to jest właśnie klucz do sukcesu. Z drugiej strony copywriterzy bazują na tym, co w języku już jest oraz na rzeczach, które odbiorcy znają. Hasło nie jest wielką rewolucją, ale subtelnym mrugnięciem oka. Wyjątkowość marki powinna więc nie wywoływać szoku, a wpisać się w aktualne trendy.

Ponadczasowy

Dobre slogany towarzyszą markom wiele wiele lat. Nie tracą na aktualności i w pewien sposób zrastają się już z polityką wizerunkową firmy. Tym samym stają się jej znakiem rozpoznawczym. Najwięksi giganci na rynku swoje slogany wykorzystują od kilkudziesięciu lat i nie zanosi się na to, by chcieli je zmieniać. Bo po co rezygnować z czegoś, co jest po prostu dobre. Czasami można sobie pozwolić na drobną zmianę, zresztą odświeża się również sam logotyp.  

Ważny jest odbiorca

Slogan reklamowy ma daną rzecz po prostu sprzedać. W pewien sposób prezentuje ją więc w taki sposób, że klient uznaje, że jej potrzebuje, że jest mu niezbędna. Zupełnie inne hasła będą więc trafiać do ludzi młodych, a inne do emerytów. Coś innego przykuje uwagę mężczyzn, a na coś innego zwrócą uwagę kobiety. Dlatego nawet same inspiracje powinny już sięgać po określone słownictwo, ulubioną muzykę, literaturę czy filmy.

Redakcja sklepjakiejsfirmy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *