sklepjakiejsfirmy.pl

Wszystko na temat Twojego biznesu w sieci

Porady

5 najczęstszych błędów właścicieli e-commerce

5 najczęstszych błędów właścicieli e-commerce

Zastanawiasz się nad założeniem swojej strony internetowej i sprzedażą produktów lub usług? Sprawdź, jak powinien wyglądać Twój sklep online, czym jest usługa Data Center oraz czy powinieneś bacznie przyglądać się poczynaniom konkurencji. Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów i oszczędź sobie problemów.

Niepoprawnie skonstruowana strona internetowa

Prawdziwą podstawą jest nie tylko funkcjonalna, ale też przede wszystkim intuicyjna strona internetowa. Właściciele e-commerce często zapominają o takich podstawach, co ostatecznie skutkuje tym, że nie osiągają zysków, na jakich im zależy. Co więc zrobić w takim przypadku? Na pewno już na początku warto zainwestować i znaleźć osobę, która zajmie się stworzeniem profesjonalnej strony, zgodnej z wytycznymi UX (user experience) i SEO (search engine optimization). Serwis powinien być zorientowany na użytkownika, tak, aby wszystkie jego elementy były intuicyjne, a ścieżka zakupowa przebiegała w prosty sposób. Kluczowe jest również zoptymalizowanie strony internetowej od strony technicznej oraz contentowej, dzięki czemu klienci łatwiej znajdą e-commerce w wyszukiwarce. Rejestracja na niej ma być dla klienta prosta, tak samo jak zakup. Nie należy stosować zbyt wielu elementów, które będą obciążały serwis lub odciągały uwagę użytkownika. 

Krótkie opisy produktów i usług

Właściciele stron wciąż zapominają o tym, by odpowiednio wypromować swój produkt lub usługę, a tym samym zachęcić kupującego do skorzystania z jego oferty. W czym leży problem? Ładne, estetyczne zdjęcie to jedno, ale równie ważny jest opis. Nie może być lakoniczny i niepełny, powinien dokładnie opisywać sprzedawane produkty. Opisy produktów powinny być również zoptymalizowane pod zapytania użytkowników  wyszukiwarce, dzięki czemu nasz e-commerce będzie częściej wyświetlany i łatwiejszy do odnalezienia. Warto o to zadbać!

Brak pozycjonowania

Termin SEO znany jest zapewne już wielu osobom, ale czy każdy rzeczywiście wie, czego on dotyczy i dlaczego jest tak ważny? Dotarcie do użytkowników, na których nam zależy oraz pozyskanie nowych klientów nie jest łatwe, jeśli nasz e-commerce nie jest widoczny w wyszukiwarkach. Poprawa serwisu pod kątem technicznym, nasycenie treści na stronie najważniejszymi frazami kluczowymi związanymi z kategorią oraz stałe i regularne pozyskiwanie linków zewnętrznych wzmocni serwis, który stanie się bardziej dostępny dla użytkowników.

Przechowywanie zasobów firmy w nieodpowiedni sposób

Dobrze, aby dane Twojej firmy pozostawały tylko w sprawdzonym, pewnym i przede wszystkim bezpiecznym miejscu. Dostawca usług dla firm INEA ma na to rozwiązanie – nowoczesne i dostępne dla użytkowników INEA Data Center.Wyróżnia je przede wszystkim duża moc obliczeniowa do przechowywania i przetwarzania  danych ale także starannie dopasowane rozwiązania IT. To w pełni bezpieczne środowisko pracy dla systemów informatycznych, dzięki któremu dane firmy są chronione przed atakami cyberprzestępców i szpiegowskim oprogramowaniem.

Co zyskujemy w ofercie profesjonalnego Data Center? Przede wszystkim transfer danych bez ograniczeń, stały dostęp do danych, ale też całodobowy nadzór Network Operations Center oraz standard TIER III. Infrastruktura Data Center pozwala utrzymać ciągłość działania sprzętu i oprogramowania, na którym opiera się nasz e-commerce. Dzięki temu mamy pewność, że dane są bezpieczne i nic nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowania e-sklepu. Pieczę nad nim sprawują wykwalifikowani specjaliści, którzy dbają o sprawne działanie sprzętu, aktualizacje serwerów i oprogramowania. Firma nie musi martwić się o stworzenie kosztownej, własnej infrastruktury i zatrudnienie specjalistów – to duża oszczędność dla biznesu. Nowoczesne Data Center gwarantuje także pełną skalowalność w przypadku zmiany potrzeb firmy. Dodatkowo, wybierając usługę zewnętrznego Data Center zapewniamy większe bezpieczeństwo i ochronę przed atakami hakerskimi oraz DDoS. Warto o to zadbać, jeżeli zakładamy swój sklep online. 

Brak kontroli działań konkurencji

Nie chodzi oczywiście o to, aby naśladować swoją konkurencję, podbierać jej pomysły lub inspirować się. Warto jednak śledzić jej poczynania, aby wiedzieć, jakich błędów nie popełniać we własnym sklepie internetowym oraz jakie rozwiązania wdraża obecnie zagrażająca nam na rynku konkurencja. E-commerce jest branżą łatwą tylko z pozoru, tymczasem wymaga od zainteresowanego stałego zdobywania wiedzy i podążania za aktualnymi trendami. Warto też poznawać oczekiwania samych klientów i jak najczęściej pytać ich o zdanie. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której konsument będzie wolał wybrać konkurencję.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.