Czy warto tworzyć bloga firmowego?

0
268

Tworzenie bloga firmowego, który może być stworzony na stronie internetowej lub w postaci fanpage na portalu społecznościowym, daje sporo możliwości i jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do promocji własnej marki. Pozwala również dotrzeć szybciej do klienta. Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? I jak robić to skutecznie?

Powody, dla których warto prowadzić blog firmowy

Przede wszystkim blog firmowy pozwala tworzyć bliższe relacje z klientem. W przyszłości może to przełożyć się na zwiększenie przychodów firmy, poprzez nawiązanie stałej współpracy z potencjalnym kontrahentem. Dzięki możliwości bliższego poznania klienta, można w prosty i szybki sposób określić jego potrzeby i po odpowiedniej analizie dopracować ofertę tak, aby z niej skorzystał.

Bardzo dobrym przykładem na to, dlaczego warto prowadzić blog firmowy jest udowodnienie swojej wiedzy czytelnikowi. Warto od czasu do czasu napisać konkretny artykuł, który pozwoli zrobić coś w pojedynkę potencjalnemu klientowi jak np. wybrać odpowiedni model rolet do mieszkania. Przełoży się to na budowanie zaufania oraz pokazanie, że firma oraz jej pracownicy posiadają ogromną wiedzę, którą lubią się dzielić.

Warto także raz po raz dodać wpis na blogu, który będzie pokazywał codzienne funkcjonowanie firmy, co pozwoli umocnić klienta w przekonaniu, że firma dba o pracownika i jest wiarygodnym oraz bardzo dobrym pracodawcom. Ponadto Google bardzo lubi strony, które są często aktualizowane. W konsekwencji może to się przełożyć na wyższy ranking strony oraz pozycję w wynikach wyszukiwania Google, co w konsekwencji spowoduje zwiększenie ruchu na niej oraz przychodu.

Jak prowadzić blog firmowy?

Przede wszystkim należy obrać tak zwany target czyli cel oraz sposób w jaki chce się go osiągnąć, a więc treści jakie będą publikowane. Mogą to być wpisy eksperckie na dane tematy lub też luźne przedstawiające funkcjonowanie firmy.

Kiedy już będzie nakreślony target, trzeba wczuć się w klienta i starać się zrozumieć jego potrzeby. Należy spróbować zrozumieć to, jakie treści chciałby on otrzymać. Dodatkowym atutem będzie zamieszczanie filmików i zdjęć w tekście.

Pamiętać trzeba także o tym, że klient znacznie łatwiej zrozumie tekst prosty niż z użyciem żargonu z pracy. Niekiedy fajnym dodatkiem może okazać się również wpis lekko humorystyczny, który pokaże, że firma to nie tylko sztywni pracownicy. W relacjach z klientem i wpisach nie można zapominać o interakcji z nim w prosty sposób, a mianowicie zachęcając go do wypowiedzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here