Marketing sklepu internetowego za pomocą e-maili

0
58
email marketing w sklepie internetowym

Internet od momentu masowego rozpowszechnienia się przed kilkunastoma laty obecnie stanowi medium chyba już ważniejsze niż telewizji. Poza możliwością oglądania materiałów audiowizualnych i czytania treści oferuje bowiem o wiele więcej możliwości, z dokonywaniem zakupów i realizowaniem transakcji bankowych włączenie. Umożliwia także prowadzenie własnego biznesu, w postaci sklepu internetowego.

Reklama dźwignią handlu

Nie od dziś wiadomo, że nawet najlepszy produkt dla zdobycia klientów wymaga reklamy. Szczególnie w dzisiejszych czasach trudno jest zaistnieć z jakąkolwiek marką bez podejmowania działań marketingowych, które mają za zadanie dotrzeć do świadomości potencjalnych konsumentów z informacją o istnieniu danego produktu.

Podobnie jest także ze sklepami internetowymi. Nawet najlepiej przygotowana strona i nawet najdokładniej dobrany asortyment zdadzą się na nic, jeśli klienci nie będą mieli pojęcia o istnieniu takiego podmiotu. Warto więc podjąć działania promujący dany sklep internetowy, i to wszystkimi możliwymi kanałami.

Marketing e-mailowy wciąż skuteczny

Kto pamięta początki poważniejszego podejścia do internetu, w tym powstawanie znanych dzisiaj serwisów, ten pamięta, że podstawowym sposobem docierania do czytelników z nowymi wiadomościami były newsletter, czyli specjalne wiadomości internetowe z zapowiedziami najważniejszych tekstów, które rozsyłano do zainteresowanych czytelników.

Choć w przypadku portali informacyjnych newslettery straciły nieco na znaczeniu, to jednakże bardzo dobrze sprawdzają się one w przypadku handlu e-commerce. Email marketing w sklepie internetowym pozwala bowiem zapoznać się potencjalnym klientom z aktualnym asortymentem sklepu, z promocjami jakie oferuje, a także ze wszystkimi innymi informacjami, które z punktu widzenia sklepu powinny przebić się do świadomości potencjalnych nabywców.

Forma e-maila równie ważna jak treść

Do osiągnięcia sukcesu w zakresie email marketingu w sklepie internetowym niezbędnych jest kilka elementów. Pierwszym niewątpliwie będzie baza adresów poczty elektronicznej, na które maile będą rozsyłane. Drugim z kolei – ciekawa oferta, która może przyciągnąć klientów. Natomiast trzecim będzie odpowiednio napisany komunikat.

Najwięcej problemów sklepy internetowe mają właśnie z tym trzecim elementem. Zazwyczaj bowiem email marketing realizowany przez pracowników sklepu internetowego jest niezgrabny, bowiem zwykle nie posiadają oni umiejętności pisania ciekawych, chwytliwych tekstów marketingowych. W związku z tym warto w takich sytuacjach korzystać ze wsparcia copywriterów, zarówno tych działających jako freelancerzy, jak i tych, które swoje usługi oferują za pośrednictwem specjalnych platform.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here