Jak wygląda RODO w sklepie internetowym?

0
187

Od maja 2018 roku zaczęło obowiązywać bardzo ważne Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej – RODO. Przepisy te wprowadziły szereg nowych rozwiązań z zakresu ochrony danych osobowych, których wdrożenie przyprawiło i nadal przyprawia sporo kłopotów przedsiębiorcom, którzy przetwarzają dane osobowe. W szczególności z zapisami RODO powinni zapoznać się przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe, gdyż zakres przechowywanych danych oraz ich przetwarzanie jest dość szeroki.

Co to jest RODO?

Jak już wcześniej wspomniano jest to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, które reguluje zbieranie i przechowywanie danych osobowych. Dotyczy ono każdego kto zbiera i przechowuje dane swoich użytkowników oraz nakazuje informowania ich o tym fakcie.

Dzięki RODO została zwiększona dbałość o ochronę i prywatność danych użytkowników i klientów sklepów internetowych. Nowością oraz bardzo dobrym rozwiązaniem zarazem, jest możliwość zebrania wszystkich danych i przeniesienia ich do innego podmiotu, w celu zwiększenia ochrony tychże danych.

Co to jest przetwarzanie danych osobowych?

Jest to termin, który rozumiany dosłownie, może być interpretowany mylnie. Dotyczy on nie tylko wykorzystania informacji, ale również ich gromadzenia i przechowywania.

Zatem, bez względu na swoją działalność, wszystkie informacje uzyskane od klientów czy użytkowników sprawiają, że osoba, która je otrzymała staje się administratorem danych osobowych odpowiedzialnym za to, aby je chronić i były wykorzystane zgodnie z obowiązującym prawem.

Dane osobowe w sklepie internetowym

Wprowadzenie regulacji i wymagań związanych z RODO do sklepu internetowego wiąże się niekiedy z modernizacją całego oprogramowania i wyznaczeniem zgód, które zostaną przedstawione nowym, jak i stałym użytkownikom.

Sklep internetowy a RODO

Umowa Przekazania Przetwarzania Danych Osobowych jest z punktu widzenia sklepu internetowego niezwykle istotną rzeczą. Bardzo ważne jest to, aby zawrzeć ją ze wszystkimi firmami, do których wysyłane są dane klientów.

Ułatwieniem jest możliwość zawarcia umowy drogą elektroniczną, co powoduje skrócenie czasu przeznaczonego na wypełnienie formalności. Z praktycznego punktu widzenia, zapis o RODO widnieje w każdej umowie i regulaminie, więc nie trzeba się martwić przygotowywaniem kolejnych dokumentów do podpisu. Warto nadmienić, ze zalecenia RODO obowiązuje bramki płatnicze, kurierów oraz firmy odpowiadające za hosting, które współpracują ze sklepem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here